Der sker nye minimal digital ting i 2019

Vi starter alle hvert nyt år med ædle beslutninger om at ændre til det bedre. I år, der var gået, var kulhydrater fra bordet, da du gik ind i superfood-toget. Nu er keto-opskrifter helt i brand, mens saftrensning er gået som skulderpuder og syrevasket jeans. Uanset hvad er de tomme champagneflasker (og uopfyldte opløsninger) fra de nye års fortid langt inde i bagspejlet, og de kommende måneder er overfyldt med ubegrænset potentiale, håb og endnu et højt valg i NFL-udkastet, hvis du er en lang -Suftende NY Jets fan som mig selv.

Godt nytår, løjtnant Dan.

Men selvom de fleste mennesker løfter højtidelige løfter om at transformere aspekter af deres liv, som de har ignoreret strategisk i årevis, udfører de fleste marketingfolk stadig næsten de samme strategier, de implementerede sidste år. Vær dog ikke bange: der er gode nyheder.

I er ikke de fleste marketingfolk.

Når alt kommer til alt er du her, og vores læsere har en tendens til at være den slags mennesker, der er forandringsagenter og innovatører i deres organisationer. Uanset om det følger med Googles nyeste [insert-adorable-animal-name-here] algoritmeopdatering eller sikrer, at din organisation besvarer de mest relevante og aktuelle spørgsmål, som dine kunder stiller, ved du allerede, hvordan du kan drage fordel af seismiske skift i digitalt landskab.

Som Kevin Bacon i filmen ‘Tremors’, er der ikke meget, du ikke kan gøre.

Disse skift accelererer hurtigt. Et hurtigt kig rundt viser, at vi er på randen af ​​en virkelig utrolig tid inden for markedsføring. Større skærmstørrelser, hjemmeassistenter og bærbare enheder omdanner, hvordan folk modtager information. Innovationer som AI og chatbots kan give langt bedre oplevelser end nogensinde før. Altid ved højhastighedsforbindelse gør det muligt at levere flere oplysninger i nye former end nogensinde før på computere, smartphones, fjernsyn og videre.

Marketing udvikler sig også.

Det følgende er nogle af de mest effektive tendenser i det digitale landskab for 2019 og videre. Jeg har ofte taget hjertet af GI Joe’s berømte axiom over, at det at vide er halvdelen af ​​slaget, men virkeligheden er, at strategi uden eksekvering fører til falske starter og frustration.

Nå, måske ikke det * værste * spil.

Bevæbning af din organisation med de rigtige strategier såvel som den underliggende taktik for at drage fordel af disse tendenser kan give dig en betydelig konkurrencefordel, mens dine konkurrenter er travlt med at spille indhentning, hvilket er næsten det værste spil af alle.

Influencer Marketing stiger i indflydelse

Mange læsere kan levende huske de berømte tv-reklamer fra Michael Jordan, der promoverer Hanes, Lebron James stolt repræsenterer Nike, og Walter Brimley støtter en række diabetesprodukter (ja, måske husker du virkelig kun den gang Family Guy forfalskede det). Influencer-markedsføring har eksisteret i generationer, men den har for nylig fået nyt liv i digitale og målrettede former.

En undersøgelse foretaget af Twitter viste, at 1/3 af publikum engagerer sig og følger sociale medieres påvirkere og berømtheder.
https://blog.twitter.com/marketing/en_us/a/2016/new-research-the-value-of-influencers-on-twitter.html

I betragtning af det rækkevidde, at arbejde med influencere kan give dig adgang til, bliver det et kritisk element i mange organisationers marketingmix. Når det er sagt, er det muligvis ikke den bedste tilgang at sætte alle dine æg i en berømthets kurv, især i betragtning af de dollars, som topkendisser kan kommandere til et enkelt post. Ifølge Vice blev Kendall Jenner betalt $ 250K for et Instagram-indlæg for at promovere den berygtede Fyre Festival til hendes millioner af følgere.

Dette nummer bleges faktisk i sammenligning med det gennemsnitlige beløb, som Selena Gomez er i stand til at kommandere for et indlæg. Ifølge HooperHQ opkræver Gomez $ 800.000 pr. Instagram-indlæg. Jeg vil ikke forsøge at retfærdiggøre investeringsafkastet på den investering, når det blev stillet spørgsmålstegn ved min bestyrelse, især når disse dollars kunne fordeles langt mere effektivt andetsteds.

I betragtning af disse store numre bliver mikroinfluencører mere og mere populære at samarbejde med. Ikke kun er de billigere, men de giver også organisationer mulighed for bedre at få forbindelse til de nichepublikum, som deres tilbud giver mest klang ved.

Opret forbindelser ved at udnytte de påvirkere, som dine publikum stoler på … endda udenlandske.

Hvis du vil udføre en mikroinfluencerstrategi, skal du forstå, hvem de populære påvirkere er på tværs af sociale medier, blogging og YouTube til dit særlige marked. Lokal målretning er også en effektiv strategi for marketingfolk i nogle brancher for at høste kraftfulde bevidsthedsfordele på tværs af deres målgrupper.

Du skal starte med at finde ud af, hvilke forfattere der rangerer godt efter termer, som dit publikum søger efter og foretager efter disse kritiske indflydelsesindflydere. Nøglen er ikke kun at stoppe hos de forfattere, der rangerer meget efter de vilkår, som dit publikum bryder sig om i dag. Topmarkedsførere holder også øje med, hvilke indholdsinflytende der er steget i rankingen, så de er i stand til at samarbejde med dem, inden de rammer konkurrenceens radar. Dykning på side 2 og 3 i SERP kan hjælpe din organisation med at fremme partnerskaber med forfattere, inden deres priser stiger.

Lignende strategier gælder også for YouTube. Sørg for at målrette mod både påvirkere, der konstant har haft høj popularitet hos dit publikum såvel som mod dem, der vinder trækkraft. Kraften ved at oprette forbindelse til YouTubers kan ikke undervurderes, især for dem, der er målrettet mod yngre målgrupper.

En nylig undersøgelse fra YouTube fandt, at 40% af millenials siger, at deres foretrukne indholdsskaber forstår dem bedre end deres venner.
https://www.thinkwithgoogle.com/consumer-insights/youtube-stars-influence/

Undersøgelsen fandt også, at 70% af teenagere på YouTube er mere påvirket af populære YouTubers end berømtheder. Det ser ud til, at det $ 250.000-forbrug, som Kendall Jenner til at fremme Fyre-festivalen kunne have været bedre investeret trods alt … måske på faktisk, ved du, at finansiere festivalen.

Stik den triste trombone.

Den meteoriske stigning af stemmen
Da jeg var en undergrad på universitetet i Albany (gå store danskere!), Tilladte skolen os at tage visse sprogkurser til kredit i vores informationsvidenskabsprogram. Deres meget fremadrettede tankegang var, at det talte ord ville være, hvordan mennesker i fremtiden ville interface med computere, og at tastaturer i sidste ende ville blive forældede. Næsten to årtier er gået, og denne forudsigelse kommer til at udføres.

Ifølge Mary Meeker hos Kleiner Perkins er Amazon Echo-basen allerede installeret i mere end 30MM husstande i USA alene, bevæbnet med over 30K færdigheder (og tælling). Da øget funktionalitet kombineres med større markedsindtrængning, inkluderer den nye normale en mobil assistent, der hjælper os med alt, hvad vi gør, fra planlægning af aftaler til bestilling af vores dagligvarer.

https://www.thinkwithgoogle.com/consumer-insights/voice-assistance-consumer-experience/

Hvilke funktioner kan du tilbyde dine klienter, der er stemmespecifikke?
Tænk uden for e-handelsfeltet (i det mindste i øjeblikket). Vi har set denne historie afspejle før – det kan være nogen tid, før kunderne har det godt med at handle med stemmen. Mobil- og tablet-handel var begge massiv bagud i konverteringsfrekvensen, før skift i kundeadfærd til sidst kulminerede med massetilpasning af handel på disse platforme. Stemmen vil ikke være anderledes.

Ting at se: stemme ændrer, hvordan vi opdager og forbruger information.

Gartner forudsiger, at inden 2020 vil 30 procent af browsing-sessionerne foregå uden en skærm.
https://www.gartner.com/newsroom/id/3482117

Måske forlod Google knappen “Jeg føler mig heldig” under deres allestedsnærværende søgefelt netop af denne grund. En liste over links fungerer ikke rigtig, når du hører det højt. Men et enkelt relevant søgeresultat gør det.

Faktiske optagelser af, at Google føler sig heldig.

Optimering af svarbokse og lokale resultater er vigtigere end nogensinde, fordi de begge er vigtige kilder til stemmesøgeresultater og vil forblive på den måde i mange år fremover. At sikre, at du har en stærk strategi på plads for at drage fordel af dette skift, vil holde din organisation langt foran pakken.

Disse ekstremt chatty bots
Dine kunder har brug for information, og de vil have det nu. Det er forbløffende, hvordan selv et par sekunders forsinkelse, som at bruge et kreditkort med en chip i stedet for blot at skubbe den gamle skolemagnetliste, kan føre til irrationel frustration (især for os legendarisk tålmodige New Yorkere!). Virksomheder store som små har forsøgt at holde trit med stigende kundeforventninger ved at investere i kundeservice, calloverløbscentre og online chat.

Spørgsmål i disse kanaler varierer fra opdatering af ordrestatus til returpolitikker, men det er forbløffende, hvor mange identiske spørgsmål online chat reps-felt på kun en time. Indtast chatbots.

Ifølge en undersøgelse foretaget af Drift brugte 15% af kunderne en chatbot til at kommunikere med et brand sidste år.
https://www.drift.com/blog/chatbots-report/

Dette antal vil helt sikkert stige. Disse smarte bots ændrer hurtigt spillet. Ligesom en slotmaskine er en 24/7 pengemaskine, der ikke kender ordet sleep (og i næsten alle tilfælde heller ikke kender ordet jackpot), kan chatbots hjælpe dig med at betjene dine kunder, mens dine endelige ressourcer er omdisponeret andetsteds.

Chatbot in action.

Vi nærmer os et kryds, hvor omkostningerne og tilgængeligheden af ​​chatbots betyder, at de i stigende grad er mulige for de fleste virksomheder at bruge, mens niveauet for service-chatbots kan give kunder fortsætter med at forbedre.

I en nylig undersøgelse rapporterede 33% af kunderne en positiv opfattelse af chatbots mod kun 19% af deltagerne, der rapporterede om en negativ opfattelse (resten var neutral).
https://www.businessinsider.com/chatbot-market-stats-trends-size-ecosystem-research-2017-10

Chatbots er ikke begrænset til at operere på et brands websted. Med den enorme stigning i messaging-applikationer kan mærker nu have sande 1: 1-samtaler med deres kunder, hvor kunderne allerede bruger deres tid. På platforme som Facebook kan organisationer levere relevant information til deres kunder på en måde, der kun var tilgængelig via telefon (med en live person) for et par år siden.

At komme foran denne tendens nu er ikke kun vigtigt ud fra et kundeservicesynspunkt. Der er også utroligt potentiale for e-handel her.

67% af årtusindskabet sagde, at de ville overveje at købe direkte fra en chatbot. Nu er der en stat at chatte om …
https://retail.emarketer.com/article/anyone-going-buy-directly-chatbot-its-millennials/

Video Dræbt De begrænsede dataplaner
Den første video, der nogensinde blev spillet på MTV, var “Video Killed the Radio Star” af The Buggles i 1981. Det øjeblik indledte en revolution i, hvordan folk forbruger musik – der kombinerer visuals på tv-skærmen med den lyd, der primært var tilgængelig på radioen i en helt ny måde.

Vi var for nylig vidne til et lignende gennembrud med live digital video. Nu kan enkeltpersoner og organisationer nå ud til massive målgrupper med det rigtige rettidige indhold med livevideoer, der fremkalder og avler samtale på måder, som forudindspilte videoer aldrig kunne. Med live video kan publikum interagere med alle de andre, der deler oplevelsen i realtid.

Animal Adventure Park modtog 7,6 milliarder minutter total live-overvågningstid, hvilket gennemsnit ville udgøre ca. 1 minuts overvågningstid for hver person på planeten!
http://fortune.com/2017/02/06/super-bowl-111-million-viewers/
https://youtube.googleblog.com/2017/04/the-miracle-of-live.html
https://www.businessinsider.com/facebook-wont-pay-publishers-for-live-videos-anymore-2017-1

Populariteten af ​​live video er eksploderet af flere grunde: de næsten universelt tilgængelige enheder, der kan producere video af høj kvalitet, konstant tilslutning, faldet i mobildatahastigheder og, sandsynligvis vigtigst, den definerende kvalitet af disse videoer: ægthed. Ægthed er det, der førte til reality-tv’s succes i det sidste årti, og det er noget, som publikum beder om.

Ægthed ved ethvert andet navn …

For at drage fordel af denne tendens skal din organisation overveje, hvilke autentiske og rettidige videoer der giver mest mening for dit publikum. Produkt sneak peak, live Q & As, træning i realtid, bag kulisserne indhold og demoer er blot nogle af de mange koncepter man skal starte med. At have live video som en væsentlig del af din integrerede videostrategi sammen med videomarkedsføring, indspillet indhold og attester er nøglen til at skaffe opmærksomhed i en verden fyldt med en stadigt stigende vifte af distraktioner.

Indhold bliver hovedsageligt hele kongeriget
Med stigende pris pr. Klik leder digitale marketingfolk efter andre mere omkostningseffektive midler til at nå deres målgrupper.

Ifølge HubSpot siger 63% af marketingfolk, at deres største udfordring er at generere kundeemner og trafik.
http://www.stateofinbound.com/

Det er ingen overraskelse i betragtning af hvor effektiv alle har fået til at optimere deres betalte mediekampagner. Heldigvis har din organisation unikke tilbud, oplevelser og perspektiver, som din konkurrence ikke har, og der er ikke noget bedre medium til at vise disse forskelle end med kvalitetsindhold. Forfatteren Lee Odden sagde engang ”Indhold er ikke konge, det er kongeriget”, og han kunne ikke have haft mere ret.

Indholdet er konge … og dronning … okay, hele kongeriget.

Det er vigtigt at bemærke, at produktion af store mængder indhold ikke automatisk garanterer dig flere øjenvægge. Google og andre søgemaskiner sigter mod at give brugerne den bedst mulige oplevelse, og det burde du også. Den rigtige artikel eller video kan nå rækkevidden af ​​en ekstremt godt finansieret reklamekampagne og meget mere lang levetid.

Stort indhold har stedsegrøn værdi, der kan høste trafikfordele i årevis. Sammenlign det med de fleste former for direkte markedsføring, hvor størstedelen af ​​virkningen går tabt umiddelbart efter, at dollar er blevet bortbrudt.

En undersøgelse foretaget af Content Marketing Institute viste, at de mest succesrige B2C-marketingfolk bruger 26% af deres samlede marketingbudget på content marketing.
http://contentmarketinginstitute.com/wp-content/uploads/2017/09/2018-b2b-research-final.pdf

Dette antal vil fortsætte med at stige.

Ledende marketingfolk opdaterer deres eksisterende indhold, mens de også genererer nye porteføljer af indhold. For at indstille dit indhold til succes er det vigtigt at forstå, hvordan dit publikum søger og derefter udnytte disse oplysninger for at give dem den bedst mulige oplevelse.

Du skal ikke kun oprette indhold omkring kritiske emner, men også grave dybere ned i relaterede underemner. Denne tilgang tiltrækker ikke kun et bredere publikum, men holder dem også engageret længere. Leo Burnett sagde engang, ”Hvad hjælper mennesker, hjælper erhvervslivet.” Det hjælper også med at søge ranking.

Lad os blive personaliserede … og automatiseret

Personaliseret marketing har fået en dårlig rap for nylig, og det er ret let at forstå hvorfor. På et eller andet tidspunkt har hver af os kun kigget på et par sko online for at finde de varme spark, der forfølger os rundt på internettet i den næste måned. Læser du en historie om skattelettelser, der udvider den nationale gæld? Spy disse søde skinnende såler over i hjørnet af siden i håb om at få et blik på dig. Tjek en dybdegående opdateret om NY Jets, der ansætter den forkerte coach? Der er de igen, snørebånd, der praktisk talt vinker på dig for at få lidt opmærksomhed.

Oplevelsen kan blive endnu værre: Lad os sige, at du faktisk købte disse joggesko i første omgang, men at oplysningerne ikke blev optaget ordentligt, og at du blev mærket en “vognforlader.” Ouch. Forestil dig nu at se ned fra din skærm på skoene på dine egne fødder, mens internettet fortsætter med at skamme dig for at have forladt dem, fortabte og ensomme i deres virtuelle indkøbsvogn.

Detailskam er et dybt deprimerende træk i vores digitale liv.

Hvert enkelt indtryk fra oplevelser som dette er en åbenlyst påmindelse for enkeltpersoner om, at virksomheder sporer dem. Overalt. Det er ingen overraskelse, at forbrugernes frygt for databeskyttelse let betændes, det andet en målrettet markedsføringsmeddelelse krydser den meget fine linje mellem relevant og uhyggelig.

Disse problemer opstår, når virksomheder lader teknologi køre amok, og organisationer begynder at se mennesker ikke som mennesker, men som tal. Virkelig humaniseret markedsføring går ud over disse “stalker-annoncer” og fokuserer udelukkende på at give nyttige oplysninger til kunderne baseret på hvad der betyder mest for dem. Det starter med at kende dine kunders behov, forstå, hvad de leder efter, og give dem den rigtige hjælp til at tage en sund beslutning.

For mange år siden sagde marketing-savant Peter Drucker, at “formålet med markedsføring er at kende og forstå kunden så godt, at produktet eller tjenesten passer til ham og sælger sig selv.” Dette citat har alderen såvel som 30-årig Macallan-skotsk .

Bill Murray: ældes også som en fin whisky

En bedst i klassen automatiseret oplevelse ville se sådan ud: En person har lige købt et nyt hjem (mazel tov!) Og er på markedet efter en ny vaskemaskine og tørretumbler. Da hun aldrig har handlet efter produkter som disse før, begynder hun at gøre sin research online ved at klikke på en e-mail, der nævner et salg på husholdningsapparater. Hun scanner gennem et par skiver på webstedet og lærer om hver enkelt. Hun foretager ikke et køb med det samme, fordi hun stadig lærer, hvilke enheder der ville være bedst til hendes behov.

En stor marketingmedarbejder vil erkende, at hun er på markedet for disse produkter og give hende oplysninger til at hjælpe hende med at tage den bedste købsbeslutning. De ville sende hende e-mails, der fremhævede købsvejledninger til vaskemaskine-tørretumbler, ofte stillede spørgsmål om disse apparater og nyttige videoer, der går igennem, hvad de skal kigge efter. De vil oprette en automatiseret serie, der også indeholder produkter, som tredjepart har anbefalet mest, indkaldt til hvilke muligheder, der er mest energieffektive, og vist hvilke produkter, der har fået de højeste kundeanmeldelser.

Dette målrettede, værdidrevne indhold erstatter andre ikke-transaktionelle meddelelser fra mærket og ledsages af relevant display-, push- og endda SMS-beskeder, hvor det er relevant.

Vi tror, ​​Cap. Vi tror.

Porteføljer af orkestrerede tværkanalkampagner som den ovenfor beskrevne hjælper ikke kun kunder ved at give dem relevant og rettidig information, men genererer også høje svarprocent.

Ifølge en Marketo-undersøgelse siger 79% af kunderne, at de kun sandsynligvis vil engagere sig i et tilbud, hvis det er tilpasset til at afspejle tidligere interaktioner, de har haft med virksomheden. Kraften ved personalisering og automatisering er utrolig. Nøglen er at sikre, at det sker på den mest menneskelige og hjælpsomme måde som muligt.

Viva The Search BI Revolution

Marketingfolk har vidst om kraften i søgedata i årtier. De har brugt det til at optimere indhold, komme til toppen af ​​Googles resultatsider og generere målbare forretningsresultater. Vi ser nu et skift, hvor alle fra CIO’er til Chief Revenue Officers også opdager de store fordele ved søgningsdata i det, der er blevet et nyt digitalt guldrusel.

Hvad der gør søgningsdata så magtfulde er, at de fungerer som et vindue ind i dine kunders sind og sjæl. Folk stiller Google spørgsmål til deres mest intime spørgsmål, spørgsmål, som de ikke ville have det godt med at stille deres venner, familie, ægtefæller og endda læger. Disse søgere stoler på Google for at give dem de bedste resultater og se på de links, som Google leverer som en autoritet om emnet. Hvis de ser noget, der rangeres på Google, ved de, at det er legitim (i modsætning til den nigerianske prins, der fortsat e-mailer dig om at dele sin enorme formue, hvis du kun sender ham $ 1K for at få bolden til at rulle).

Søgning giver organisationer mulighed for dybt at forstå, hvordan folk tænker på et meget lokalt niveau. F.eks. Aktiverer forhandlere i den bedste klasse søgedata for at forstå, hvor meget lokal efterspørgsel der findes på bestemte placeringer for deres produkter og tjenester. Dette viser forretningsudviklingshold, hvor de skal åbne nye fysiske placeringer, da de allerede ved, at de har en større sandsynlighed for at lykkes på disse markeder på grund af den stiltiende efterspørgsel.

Ikke kun det, forståelse af den branded vs. unbranded bevidsthed om en organisations tilbud kan også vejlede, hvor meget over-the-line medieudgifter skal ledsage åbningen af ​​disse nye placeringer. Hvis der er meget efterspørgsel, men det ikke er forbundet med et brand, skal den lokale åbning parres med større annonceudgifter for at fremskynde rentabiliteten. Det er bare et af mange eksempler på, hvordan søgedata kan påvirke en virksomheds bundlinje langt ud over SERP-placeringer.

Produktmarkedsførere er også på udkig efter søgningsdata for at destillere nøjagtigt, hvordan deres produkter skal navngives og markedsføres efter, hvordan folk søger. Jansport udnyttede søgningsdata til at omdøbe de underpresterende “digitale poser” til “laptop-rygsække”, hvilket gav dem betydeligt flere øjenboller og konverteringer.

Hjælp dine kunder: forbinde folk med det dejlige, værdifulde indhold, produkter og tjenester, som din virksomhed er unikt placeret til at levere.

En førende forhandler af madlavningsprodukter omdøbte deres ”sammenklappelige kyllingestek” til ”øl kan kyllingefabrikant” ved hjælp af søgedata, hvilket hurtigt fremskynder sit online salg uden at ændre noget andet. Og søgningens magt overstiger bare navngivning af produkter; søgningsdata er begyndt at hjælpe med at vise organisationer, hvilke produktlinjer de skal investere mere i, og hvilke de bør overveje at afhænde fra helt.

Mens denne artikel nærmer sig sin konklusion, er det nye år stadig i sin spædbarn. Nu er det tid

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *